تو استاد بودی ، هستی و خواهی ماند + تکمیلی

29 06 2009

 

استادشجریان

استاد شجریان

در مورد بیانیه انصار نیوز مینویسم (خطاب به استاد شجریان) البته اینبار خودم نمینویسم! چون نیازی نیست. فقط میگم برای انصار متاسقم.

milezok : بعد از خوندن نقد! سایت انصار نیوز درباره شجریان اولین احساسی که به آدم دست می ده بهت زدگیه از این همه بی آبرویی و بی نزاکتی. میزان توهین ها در این نوشته به قدری غلیظ و شدیده که با چندین بار خوندن اون تازه «باور» می کنی که روی سخن با شجریان است. همان که استادش می نامیدند در مواقع لزوم. و خب، از خوندن این فحش نامه عصبانی می شوی از اینکه چطور اینچنین گستاخانه خواننده دوست داشتنی ات را خطاب می کنند. البته اگر آقای احمدی نژاد مراد اینان است و کعبه آمالشان، جای شگفتی نمی ماند که مریدان اینچنین در وادی نقد! بیافتند. از بزغاله خطاب کردن روشنفکران توسط رییس جمهورشان که بی ادبانه تر نیست. اما جدا از عصبانیت، نامه اش که تموم شد حس خوبی داشتم. برای خودم هم جالب بود که این حس خوب از کجاست.

همیشه برای چیزهایی که دوستشون دارم ارزش زیادی قائلم. کتاب های دوست داشتنی ام رو به هر کس نمی دم. فیلم ها و موسیقی ها هم همینطور. اونها رو به کسی می دم، یا دوست دارم کسایی از اونها استفاده کنن که خودم هم دوستشون دارم یا حداقل بدونم اونا هم واسش ارزش قائلند. نمی دونم اسم این کار چیه؟ خساست؟ خودخواهی؟ تنگ نظری؟ همون شاه می بخشه و شیخ علی نمی بخشه! حالا من شدم همون شیخ علی. هنرمند خودش مشکلی نداره، من این وسط نمی خوام هر کسی ازش استفاده کنه! حالا چی شد که اینارو میگم؟ داستان انصارها بود که دوستشون ندارم و شجریان که دوستش دارم. شجریان برای خیلی از ماها فقط یک صدا نیست. جزئی از زندگی مون شده. جزئی از خاطراتمون شده. شجریان مال خلوت کردن هامونه. اینقدر لحظات فوق العاده ای برای ما آفریده که نمی دونم آیا خواننده دیگری توی تمام تاریخ ایران وجود داشته که این همه لحظه خوب برای شنونده هاش خلق کرده باشه؟ به قول پرویز مشکاتیان (اگر اشتباه نکنم) آنچه خوبان همه دارند تو یک جا داری. حالا شجریان دوست داشتنی ما رو انصارها نمی خوان. بهتر! همون حسی که بالا گفتم، بدجوری افتاده به جونم. همون موقع ها که بی وقت و با وقت ایران ای سرای امید از صدا و سیما پخش می شد، حرص می خوردم. مخصوصا وقتی که به تصاویر مقامات هم مزین می شد! آهنگ دوست داشتنی ما رو مصادره می کردند. حالا که می بینم انصارها نمی خواهند شجریان بشنوند خوشحال می شوم. بزار بد و بیراه بگن. اصلا تحریم کنن. خودشون صداش رو نمی شنون. هرچند می دونم خود همینها هم در خلوت شون گوش می دن به صدای همونی که ناسزا نثارش می کنند.

اگر برای انصارها ماه رمضون بدون ربنای شجریان هم افطار می شه، بذار افطار کنن با صدای همون حاج فلانی و حاج بمانی. ولی برای من افطار ماه رمضون بی ربنای شجریان شروع نمیشه، اگر حتی خورشید دیگه تو آسمون نباشه …

حمله انصارنیوز به شجریان:ام‌کلثوم که نه؛ ساسی‌مانکن هم نیستید : کلیک کنید

محمدرضا شجریان در ویکیپدیا : کلیک کنید

انصار حزب‌الله: انصار نيوز ربطي به ما ندارد (متن کامل خبر) : کلیک کنید


کارها

Information

پاسخی بگذارید

